poniedziałek, 30 listopada 2015

Zatrzymaj się na chwilę...

Witajcie Kochani ;*

Dziękuję wam na samym początku za napływające komentarze pod moimi postami, są dla mnie bardzo cenne :).

W dzisiejszym poście poruszę smutny temat, drażliwy i niezbyt przyjemny. Miesiąc temu obchodziliśmy święto zmarłych, zapewne każdy z was udał się na cmentarz, na groby swoich bliskich i zapalił znicz. Wtedy najczęściej człowiek myśli o życiu, czy żyje właściwie, czy robi w swoim życiu wszystko jak należy, takie chwile skłaniają nas do refleksji nad życiem i swoim postępowaniem. W codziennym pędzie  nie mamy czasu na takie przemyślenia, zazwyczaj martwimy się szkołą, studiami, pracą i niestety głównie skupiamy się na rzeczach materialnych, na przyjemnościach, niepotrzebnych używkach, często na złych i nieprzydatnych rzeczach. Kiedy w naszym otoczeniu dojdzie do tragedii to dopiero wtedy się zatrzymujemy na chwile. Ostatnio w dość krótkim czasie bo w ciągu 2 tygodni z mojego otoczenia odeszły dwie osoby, obie młode, obie zmarły tak nagle. Dla mnie to była chwila do zatrzymania się na ten moment. W ostatnim czasie narzekałam, smuciłam się, miałam myśli samobójcze. Te tragiczne śmierci dały mi wiele do zrozumienia. Zastanawiałam się nad śmiercią, kiedy tak młode osoby zabrała, a te osoby pragnęły żyć, miały plany i marzenia. Oni już nie mają szansy iść dalej, a ja mam, a mimo to chciałam sobie to odebrać. Doszło do mnie, że powinnam się cieszyć tymi chwilami które mam, patrzeć w przyszłość, a nie ciągle odwracać się w tył. Przeszłości już nie zmienię, ale mogę wpłynąć i zadbać o przyszłość. Ciągle żyjemy w biegu, ciągle się gdzieś spieszymy...tak właściwie po co ? Biegniemy za karierą, za sławą, nie mamy czasu dla bliskich, przyjaciół, nagle zdarzy się taka tragedia, a my uświadamiamy sobie, że zamiast być przy osobach dla nas ważnych byliśmy gdzieś indziej i w końcu okazuje się, że już jest za późno by nadrobić ten czas. Życie jest tak kruche i  nie przewidywalne, a my tracimy czas na kłótnie, żale, milczenie. Ciągle odkładamy coś na potem. Pamiętajcie, że nic w życiu nie jest tak ważne jak druga osoba, jak rodzina, jak partner/ka. Ludzie którzy nas otaczają i ich miłości nic nam nie zastąpi, ani praca, ani pieniądze ani dobra materialne, a mimo to ciągle za tym podążamy. Moja rada na dziś : ZATRZYMAJCIE SIĘ ! przestańcie chociaż na chwile brnąć za tym co nie da wam pełnego szczęścia. Pieniądze szczęścia nie dają i o tym pamiętajcie zawsze. Znajdujcie czas dla ludzi których kochacie bo pewnego dnia możecie się obudzić i będzie na to za późno, będziecie żałować i obwiniać się za to, że nie wykorzystaliście tych chwil dla innych. Cieszcie się tym co macie i każdym dniem. Nie marnujcie czasu na rzeczy tego nie warte. Kochajcie, bawcie się i nie patrzcie wstecz.



"Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą" - Ks. Jan Twardowski

Pozdrawiam 
Rebel



4 komentarze:

  1. Taka niestety jest już ludzka natura. Myślę, że wiele osób ma w młodości problem z uszanowaniem i dobrym wykorzystaniem danego im życia, ale z wiekiem dochodzi do nas fakt, że zarówno życie jest czymś wspaniałym jak i śmierć jest rzeczą naturalną, która prędzej czy później dosięgnie każdego z nas. Cieszę się, że poruszyłaś ten temat. :)
    Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia w dalszym blogowaniu!

    Księżycova

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak jak piszesz wszyscy pędzą.. Zmiast cieszyc sie tym co w danej chwili to chcą jak najszybciej isc w przyszlosc, niezdajac sobie sprawy z wartosci chwili i twgo ze czas mija zbyt szybko a my go tracimy na niepotrzebne rzeczy

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy wpis! Niestety tak ten świat jest skonstruowany, że rządzi nim pieniądz. Zdecydowanie jest to przykre, bardzo często niesprawiedliwe, ale każdy człowiek kiedyś będzie musiał umrzeć i tych dóbr materialnych ze sobą nie weźmie, dlatego warto być dobrym, szczerym, lojalnym i pomocnym człowiekiem. Uśmiech, dobre słowo, pogoda ducha, rodzina, rozwój osobisty, grono przyjaciół, pozytywne myślenie, czyste sumienie - to są istotne i bezcenne aspekty dobrego, szczęśliwego i owocnego życia.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Rozkminiam to , Blogger