niedziela, 12 stycznia 2020

Nasza rola w związku – spostrzeżenia kobiet, a mężczyzn


Związek to piękna sprawa, sama nazwa wskazuję nam, że  jest to coś silnego i trwałego, bo jest powiązane. Powiązani ze sobą są dwoje ludzi, czyli kobieta i mężczyzna, dwóch mężczyzn, czy dwie kobiety, bo miłość ma różne oblicze bez względu na to, co o tym myślimy. Prawo do miłości ma każdy. Wracają do tematu związku, skoro tworzymy już zgrany duet, to zdarza się, że przybieramy w nim pewne role, nie zawsze, ale się zdarza. Niektórym ciężko określić, jaka jest jego rola w związku i czy takową posiada. Zazwyczaj skupiamy się na naszych uczuciach, na wzajemnej relacji, trosce, miłości, spędzaniu czasu razem. Jednak byłam bardzo ciekawa, czy mimo wszystko jednak posiadacie tę rolę i pełnicie jakieś określone funkcje.



W ankiecie, którą przygotowałam, wzięło udział 94,3% kobiet oraz 5,7% mężczyzn, czyli zdecydowanie Panie dominowały. Wiek ankietowanych to w 90,5% 18-25 lat, a 9,5% to 26-33 lat. Natomiast 81% osób to były osoby, które są w związku i 19% osób, które w związku nie są.

Czym jest dla nas związek?

Ponieważ ile osób, tyle opinii, każdy może mieć inne spostrzeżenia na temat związku i dla niego może znaczyć co innego. Dla mnie związek jest bardzo ważną relacją, w którą wchodzimy z drugą osobą i to jest naprawdę coś silnego i wyjątkowego, osoba, z którą się związaliśmy, jest naszą drugą połową, naszą miłością. Wchodząc w związek, zaczynamy dzielić swoje życie z kimś innym i wtedy dostrzegamy, że jesteśmy już nie tylko odpowiedzialni za siebie, ale i za swojego partnera/partnerkę.

Większość z was rzucała tę samą odpowiedź, głównie to była „relacja”, ale pojawiły się także inne epitety, dlatego pokaże wam najciekawsze i najbardziej rozwinięte odpowiedzi.

Wzajemnym wspieraniem się, sprawianiem sobie radości choćby przez sam fakt bycia obok, dawaniem - ale i wymaganiem, dążeniem do zbudowania rodziny (także dwuosobowej), pracowaniem nad najlepszą relacją, która przetrwa kłótnie, różnice w charakterach i inne bariery, to okazywanie drugiej osobie, że jest ważna i dodawanie jej skrzydeł zarówno po odniesionej porażce, jak i sukcesach.

Relacja dwojga ludzi, którzy darzą się miłością szacunkiem i zrozumieniem wsparciem. Związek to relacja, na której polega ciągle przebaczenie, zrozumienie i cierpliwość. Jednym słowem miłosierdzie.
Czymś ważnym, co daje mi poczucie bezpieczeństwa i stabilności, a zarazem niejaką pewność, że mam osobę, do której w każdym momencie mogę się zwrócić i jej w 100% zaufać.

Dwójką ludzi, którzy kochają się tak jak chcą i prowadzą ten związek według własnych zasad, nie czyniąc innym krzywdy, dbają o siebie i są najlepszymi przyjaciółmi

Czy uważamy, że w związku powinniśmy posiadać jakąś rolę?

Nie każdy uważa, że jest to koniecznie, nie każdy też wie, jak te role zdefiniować i jak ją rozumieć, ale są i tacy, którzy twierdzą, że jest to ważne. Tworzymy swoje związki na wzajemnych ustaleniach, wiemy, co się sprawdza, co ten związek buduje i jak powinien on wyglądać. Myślę, że nie da się do końca przypisać sobie roli w związku, naszą rolą jest bycie partnerką/partnerem i przyjacielem i jeśli chodzi o taką rolę, to jest ona ważna.



Widać, że to pytanie było dla was trudne, bo w większości pewnie nie wiedzieliście, jak to ugryźć i co ta rola znaczy dla waszego związku, zapewne nie zastanawiacie się nad tym, kim jesteście w związku i czy rzeczywiście pełnicie jakąś funkcję.

Czy mamy jakąś rolę w związku?
Na to pytanie zapewne też ciężko odpowiedzieć. „Rola” bardziej kojarzy nam się pewnie z aktorstwem, ze wcielaniem się w jakąś postać i trochę ciężko nam ją powiązać ze związkiem, ale całkiem możliwe, że definiujemy to stwierdzenie na swój sposób. Ja mogłabym powiedzieć, że w sumie mam rolę i właśnie definiuje ją tak, jak ja to rozumiem.



Tutaj odpowiedzi są podzielone, w prawie takiej samej proporcji więc jak widać, jest różnie, ale mimo wszystko ta rola się u was pojawia.


Jaka jest nasza rola w związku?

Skoro są osoby, które mają tę rolę w związku, to warto zatem zapytać, jaka jest ta wasza rola. Moją rolą oprócz partnerki i przyjaciółki jest rola tzw. Ogarniacza, czyli kogoś, kto pilnuję porządku i sprząta, a także kogoś, kto wspiera.

U was pokazały się różne odpowiedzi, dlatego pokaże wam kilka z nich
Jestem osoba wrażliwa, ale umiejąca postawić na swoim i bardzo często są takie sytuacje, gdzie to ja podejmuje ostateczną decyzję.

Rola nie jest dla mnie zbyt adekwatnym słowem do związku, który opiera się głównie na uczuciach. „Rolą” w związku dla mnie jest to, że przestrzegam zasad, które ustaliliśmy z partnerem i go szanuje, ufam mu i daje mu poczucie bezpieczeństwa. Prawdziwa rola dla mnie to bardziej rola opiekuna trawniku w Łazienkach, która jest podtrzymywana umowa o prace i Jestem za nią odpowiedzialny i opiera się na moim prestiżu i mam za nią pieniądze

Myślę, że związek powinien opierać się na partnerstwie, czyli wzajemnym pomaganiu, a nie wymuskaniu jakichś podziałów. Także sądzę, że nie mam konkretnej roli w związku
Role w związku zmieniają się/ jest ich wymiana między mną a partnerem, zależnie od naszych możliwości w danym czasie.

Jestem ta łagodna strona naszego związku, kiedy potrzeba opanowuje partnera, poza tym zajmuje się domem, gotowaniem
Moją rolą jest przypominanie, że żyjemy razem, a nie osobno, dlatego warto dochodzić do kompromisów

Czy uważamy, że płeć ma wpływ na naszą rolę w związku?

Czasem jest tak, że mężczyzna przybiera rolę złotej rączki i zajmuję się takimi typowo naprawczymi sprawami, bo wiadomo my kobiety raczej rzadko, kiedy znamy się na takich rzeczach. Natomiast, jeśli chodzi o zakupy, wybieranie koloru farby, detali, dekoracji, to my tutaj jesteśmy niezastąpione. Oczywiście nie musi tak być, ale może. Mnie jest trudno odpowiedzieć na to pytanie, bo w przykładzie, który wskazałam wyżej, płeć ma znaczenie, ale ogólnie powiedziałabym, że nie.



Wy większości uważacie, że jednak płeć ma znaczenie, może myślicie podobnie jak ja albo uważacie, że przecież mężczyzna może być mężem, ale nie może być żoną :D

Bez względu, czy mamy jakąś role w naszym związku, czy też nie, jedno jest pewne, związek i miłość dwóch ludzi, to najpiękniejsze co może być. I nieważne czy robisz to, czy to, najważniejsze jest, relację, jaką budujecie wspólnie, czy potraficie się dogadać, czy mimo braku ról potraficie dzielić się obowiązkami i razem uzupełniać. Jeżeli, współgracie ze sobą i tworzycie świetny zespół, to uważam, że to jest najważniejsze. Życzę wam zatem pięknej, prawdziwej, szczerej i wielkiej miłości.

Lena
Życie w kadrach



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Rozkminiam to , Blogger